Sopimusehdot

Yleistä

Nuohoojapojat on nuohousyritys, jossa palveluiden myyjänä on Keskuskadun Tedix Oy (y-tunnus 2651463-2, Vihtijärventie 589, 03790 Vihtijärvi). Asiakkaiden ja Nuohoojapoikien välisessä kauppasopimuksessa noudatetaan ensisijaisesti näitä sopimusehtoja ja muilta osin kuluttaja-asiakkaiden kanssa Suomen kuluttajalainsäädäntöä ja yritysasiakkaiden kanssa Suomen kauppalakia.

Nuohoojapojat ei vastaa sellaisesta palvelun virheellisyydestä, nuohoustyön viivästymisestä tai muusta sopimusrikkomuksesta, joka johtuu Nuohoojapoikien vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta seikasta (ylivoimainen este). Tällaisessakin tilanteessa Nuohoojapojat pyrkii palvelemaan asiakasta parhaalla mahdollisella tavalla ja ilmoittaa asiakkaalle ylivoimaisesta esteestä viivytyksettä.


Nuohoojapojilla on oikeus päivittää näitä ehtoja harkintansa mukaan ilman ennakkoilmoitusta. Tilauksiin sovelletaan tilaushetkellä
voimassa olevia sopimusehtoja.
Kulloinkin voimassa olevat ehdot ovat luettavissa
 nuohoojapojat.fi-sivustolla.

Yleistä

Nuohoojapojat on nuohousyritys, jossa palveluiden myyjänä on Keskuskadun Tedix Oy (y-tunnus 2651463-2, Vihtijärventie 589, 03790 Vihtijärvi). Asiakkaiden ja Nuohoojapoikien välisessä kauppasopimuksessa noudatetaan ensisijaisesti näitä sopimusehtoja ja muilta osin kuluttaja-asiakkaiden kanssa Suomen kuluttajalainsäädäntöä ja yritysasiakkaiden kanssa Suomen kauppalakia.

Nuohoojapojat ei vastaa sellaisesta palvelun virheellisyydestä, nuohoustyön viivästymisestä tai muusta sopimusrikkomuksesta, joka johtuu Nuohoojapoikien vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta seikasta (ylivoimainen este). Tällaisessakin tilanteessa Nuohoojapojat pyrkii palvelemaan asiakasta parhaalla mahdollisella tavalla ja ilmoittaa asiakkaalle ylivoimaisesta esteestä viivytyksettä.


Nuohoojapojilla on oikeus päivittää näitä ehtoja harkintansa mukaan ilman ennakkoilmoitusta. Tilauksiin sovelletaan tilaushetkellä
voimassa olevia sopimusehtoja.
Kulloinkin voimassa olevat ehdot ovat luettavissa
 nuohoojapojat.fi-sivustolla.

Riitojen ratkaisu

​Mikäli osapuolten välille syntyy kaupasta tai näistä sopimusehdoista erimielisyyttä, osapu1olet pyrkivät ratkaisemaan erimielisyydet ensisijaisesti neuvotteluin. Mikäli osapuolet eivät pääse asiassa sovinnolliseen neuvottelutulokseen, erimielisyys ratkaistaan Länsi-Uudenmaan käräjäoikeudessa Suomessa. Kuluttaja-asiakas voi kuitenkin viedä riidan kotipaikkansa yleisen alioikeuden tai kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi. Asian saattamiseksi vireille kuluttajariita-lautakuntaan, tulee kuluttaja-asiakkaan ottaa yhteys kuluttajaneuvontaan.

Palvelun tai tuotteen tilaaminen

Asiakkaan tulee tutustua huolellisesti palveluiden tietoihin ennen tilaamista. Kaikki palveluihin liittyvät hinnat löytyvät kotisivuiltamme. 
Asiakasta sitova tilaus syntyy, kun asiakas tekee tilauksen nuohoojapojat.fi sivuston nuohousaika ajanvaraus palvelussa.
​Asiakas ymmärtää, että turvallisen nuohoustyön suorittamiseen vaaditaan aina kiinteästi ja oikein asennetut tikkaat, kulkureitit ja sillat ja askelmat koko matkalle nuohottavalle tai huoltoa vaativalle kohteelle. Asiakas ymmärtää myös, että kulkureitti on esteetön (myös talvella). Nuohoustyön keskeytyksestä peritään maksu ja tehdään ilmoitus pelastus viranomaisile.
​Asiakasta kehotetaan tarkistamaan tilauksensa sisältö huolellisesti ennen tilauksen vahvistamista ja sopimusehtojen hyväksymistä. Asiakas varmistaa, että kaikki nuohottavat tulisijat ja niiden määrä on merkitty tilaukseen. Asiakas ymmärtää ja hyväksyy, että tilaukseen liittyy maksuvelvollisuus.


Tilauksen voi tehdä myös puhelimen kautta. Tässä tapauksessa nuohooja kirjaa tilattavat palvelut suoraan järjestelmään ja maksu suoritetaan nuohoojan ja asiakkaan sopimalla maksutavalla. Asiakasta sitova tilaus syntyy, kun asiakas hyväksyy myyjän esittämät tuotteet ja hinnat.

Nuohoojapojat lähettää asiakkaalle tilausvahvistuksen asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen tai puhelinnumeroon. Asiakkaan velvollisuutena on tarkistaa, että tilausvahvistus vastaa sisällöltään tilausta.
Nuohoojapojilla on oikeus olla hyväksymättä tilausta.

Nuohoojapojat saattaa olla hyväksymättä tilausta esimerkiksi sen vuoksi, ettei kiinteistössä ole vaadittavia kiinteästi asennettuja tikkaita nuohoustyön turvalliseen toteuttamiseen.

Asioidessaan Nuohoojapoikien kanssa  asiakkaan tulee aina antaa itsestään oikeat ja täydelliset viralliset tiedot. Vaadittavia tietoja ovat nimi, sähköpostiosoite ja puhelinnumero, tarkka postiosoite sekä erikseen toimitusosoite, mikäli palvelu tehdään eri osoitteessa. Osoitteisiin täytyy merkitä viralliset kiinteistössä käytettävät numerot ja kirjaimet.

Asiakas vastaa antamiensa tietojen oikeellisuudesta.

Nuohoojapojat ei vastaa asiakkaan nuohottavien tulisijojen valinnoissa mahdollisesti tekemistä virheistä. Asiakkaan tulee tarkistaa aina tilauksesta saamansa tilausvahvistus.

Mikäli asiakas haluaa tehdä muutoksia nuohous tilaukseen siinä vaiheessa, kun asiakas on jo hyväksynyt tilauksen tai palvelu on jo varattu, voivat kyseiset muutokset nostaa annettua hintaa tai olla mahdottomia toteuttaa nuohoukseen varatun ajallisen keston kasvaessa ja asiakas joutuu tilaamaan uuden palvelun. Mahdollisista tilaamisen jälkeen tapahtuvista muutoksista tulevat lisäkustannukset veloitetaan asiakkaalta.

Kotisivuillamme tehdyn varaksen Nuohousaika palvelun kautta asiakas pystyy varauksen peruumaan ja siirtämään veloituksetta omatoimisesti kirjautumalla takaisin palveluun.

Varaus useampaan asuntoon

Nuohoojapoikien ajanvaraus järjestelmä ei tue moni varausjärjestelmää.
​Nuohoustyön tilaaja ei voi myöskään olettaa, nuohooja kerkeää nuohoamaan naapurin asunnon, huoneiston, kiinteistön tai omakotitalon. Useamman asunnon / huoneiston varauksen pystyy suorittamaan vain puhelimitse.

Hinnat ja maksaminen

Palveluiden hinnat ovat voimassa toistaiseksi tai erikseen ilmoitetun ajan. Palvelut veloitetaan tilaushetkellä voimassa olevan sivuston nuohoojapojat.fi ilmenevän hinnaston perusteella.
Jos nuohousaika palvelun ilmoitetussa hinnassa on ollut virhe, ei hinta sido Nuohoojapoikia
.
Selvissä hintavirhe tapauksissa Nuohoojapojat voi vedota erehdykseen tai kyseinen nuohousaika palveluntarjoaja ei tue hinnoitteluamme. Mikäli kyseessä on ollut niin ilmeinen virhe, että asiakkaan olisi pitänyt ymmärtää virheen olemassaolo. Nuohoojapojat pidättää oikeuden tilauksen perumiseen ilmeisissä tuote- tai hintavirhetapauksissa.
Hinnat sisältävät arvonlisäveron
. Palveluiden hinnat sisältävät pääsääntöisesti toimitus-, matka ja käsittelykulut ilmoitetuilla nuohoustyö alueilla. Muilla alueilla kulut lisätään hintoihin.

Nuohoojapojat voi toisinaan tarjota asiakkaidensa käyttöön erilaisia alennuskoodeja
. Alennuskoodeilla saa lähtökohtaisesti alennuksen vain tuotteista, ei toimituskuluista. Alennuskoodeihin voi liittyä tuotekohtaisia rajoituksia. Asiakas voi pääsääntöisesti käyttää samaa alennuskoodia vain kerran. Alennuksen saamiseksi alennuskoodin tulee olla voimassa tilauksen tekohetkellä ja se tulee rekisteröidä tilauksen yhteydessä. Alennusta ei voi aktivoida tilaukseen jälkikäteen. Yhteen tilaukseen voi käyttää vain yhden alennuskoodin.
Asiakkaille voidaan tarjota myös alennuksi jäsenkorteilla, jotka täytyy esittää palvelun tarjoajalle tai nuohoojalle työn laskutuksen yhteydessä.

Tilaus maksetaan kokonaisuudessaan suoritettujen palveluiden lopussa käytettävissä olevilla maksutavoilla
tai laskulla. Maksun välittämisessä käytetään SSL-salattua tietoliikenneyhteyttä, jolloin maksaminen ja asiakkaan tiedot on suojattu alalla yleisesti tietoturvalliseksi katsotulla tavalla.

Tuotteiden saatavuus ja toimituksen viivästyminen

Nuohoojapojat pyrkii siihen, että saatavilla olevista nuohous palveluista olisi nuohousaika palvelussa ajantasaiset ja oikeat tiedot, mutta ei kuitenkaan aina voi taata tietojen virheettömyyttä johtuen nuohousaika palvelun tarjoajasta, eikä myytävien palveluiden saatavuutta tai riittävyyttä. Tiettyinä ajankohtina vuodesta elokuu - joulukuu palveluita on varattavissa vain rajallinen määrä, tai palvelun saatavuus alueella tilapäisesti ruuhkan vuoksi keskeytetty. Saattaa toimitusajankohta olla useamman kuukauden päästä tilauksesta.

Nuohoojalla on kahden tunnin ( 2h ) liukumavara varatusta alkamisajasta eteenpäin.

Nuohoojapojat ei vastaa nuohoustyön viivästymisestä tai palvelun purkautumisesta mahdollisesti aiheutuneista
vahingoista (esim. vallitsevat sääolosuhteet, liikenne, työkaluhuolto, hygienia, desinfiointi, sairastuminen).

Kuluttaja - asiakkailla on kuitenkin oikeus vedota tuotteiden toimittamisen viivästymisestä johtuviin kuluttajansuojalain
mukaisiin oikeuksiinsa.
Nuohoojapojat ei vastaa viivästyksestä, jos toimitus
viivästyy tai palvelua ei voida lainkaan suorittaa asiakkaasta johtuvasta syystä (esim. asiakas on ilmoittanut virheelliset yhteystiedot tai kiinteä kulkuyhteys puuttu nuohottavalle kohteelle).

Palveluiden tarkastaminen, reklamaatiot ja virhevastuu

Palvelun tarkastaminen

Kun tilattu palvelu- nuohous työ on saatu suoritettua, tulee tilaajan viivytyksettä tarkistaa, että toimitetut palvelut vastaavat tilattuja palveluita. Nuohoojapojat vastaa, että tilatut palvelus ovat hyvien työtapojen mukaisia ja noudattava paloturvallisesta näkökulmasta nuohoustyö ohjeita.

Jos asiakas havaitsee työssä virheen, tulee
hänen kertoa siitä nuohoojalle palvelun teettämisen hetkellä tai puhelimitse tai sähköpostin välityksellä vähintää viiden arkipäivän sisällä.
Vastuu sellaisista virheistä, jotka ovat jo ylittäneet vastuu rajan, jää asiakkaalle.
Lisäksi asiakkaan tulee viivytyksettä virheen havaittuaan tehdä reklamaatio Nuohoojapoikien asiakaspalveluun.

Reklamaatiot ja virhevastuu

Jos asiakas havaitsee nuohous työssä olevan virheellinen tai puutteen, tulee työstä tehdä viivytyksettä reklamaatio nuohoojapoikien  asiakaspalveluun viiden arkipäivän sisällä. Reklamaatiot käsitellään ainoastaan kirjallisesti.

Mikäli nuohous työssä vahvistetaan olevan virhe
Nuohoojapojilla on ensisijaisesti oikeus kohtuullisessa ajassa korjata virhe.

Nuohoojapojat vastuu ei kata tulisijan nuohoustyön jälkeen käytössä aiheutuvaa nokeentumista (esim. kitu polttaminen, kostean puun poltto, jätteiden poltto tai muu tulisijan väärinkäyttö). Tulisijan käyttö- ja hoito-ohjeita on noudatettava. Tulisijaa on myös käytettävä vastuullisesti ympäristöä säästäen.

Takuu

Nuohoojapojat ei myönnä nuohous työlle erillistä takuuta.
Tulisijan ja savuhormien käyttäjällä on vastuu käyttäjänä huolehtia, että tulisijat polttavat mahdollisimman puhtaasti savukaasut ja nokeentuminen on mahdollisimman vähäistä.
Tulisijan vääränlainen käyttö, voi aiheuttaa vaaratilanteen (esim. nokipalo, tulipalo tai häkämyrkytyksen).

Tilauksen peruuttaminen

Peruutusoikeus

Kuluttaja-asiakkaalla on kuluttajansuojalain perusteella oikeus syytä ilmoittamatta peruuttaa nuohousaika ajanvaraus tai puhelimitse tekemänsä tilaus 14 päivän kuluessa palvelun tilauksesta.
Nuohoustyön netti varauksen voi peruuttaa helpoiten nuohoojapoikien sivuilta nuohoojapojat.fi kirjautumalla nuohousaika palveluun.
Palvelun peruuttaminen on asiakkaalle maksutonta.
​Peruuttamattomasta ajasta peritään maksu.

Henkilötietojen käsittely ja evästeet

Nuohoojapojat käsittelee asiakkaiden henkilötietoja luottamuksellisesti ja tietoja annetaan ainoastaan viranomaiskäyttöön. Erääntyneiden maksujen osalta kulloinkin voimassa olevan henkilötietolainsäädännön sallimalla ja velvoittamalla tavalla.

Sopimusehdot

Yleistä

Nuohoojapojat on nuohousyritys, jossa palveluiden myyjänä on Keskuskadun Tedix Oy (y-tunnus 2651463-2, Vihtijärventie 589, 03790 Vihtijärvi). Asiakkaiden ja Nuohoojapoikien välisessä kauppasopimuksessa noudatetaan ensisijaisesti näitä sopimusehtoja ja muilta osin kuluttaja-asiakkaiden kanssa Suomen kuluttajalainsäädäntöä ja yritysasiakkaiden kanssa Suomen kauppalakia.

Nuohoojapojat ei vastaa sellaisesta palvelun virheellisyydestä, nuohoustyön viivästymisestä tai muusta sopimusrikkomuksesta, joka johtuu Nuohoojapoikien vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta seikasta (ylivoimainen este). Tällaisessakin tilanteessa Nuohoojapojat pyrkii palvelemaan asiakasta parhaalla mahdollisella tavalla ja ilmoittaa asiakkaalle ylivoimaisesta esteestä viivytyksettä.

Nuohoojapojilla on oikeus päivittää näitä ehtoja harkintansa mukaan ilman ennakkoilmoitusta. Tilauksiin sovelletaan tilaushetkellä voimassa olevia sopimusehtoja. Kulloinkin voimassa olevat ehdot ovat luettavissa nuohoojapojat.fi-sivustolla.

Riitojen ratkaisu

Mikäli osapuolten välille syntyy kaupasta tai näistä sopimusehdoista erimielisyyttä, osapuolet pyrkivät ratkaisemaan erimielisyydet ensisijaisesti neuvotteluin. Mikäli osapuolet eivät pääse asiassa sovinnolliseen neuvottelutulokseen, erimielisyys ratkaistaan Länsi-Uudenmaan käräjäoikeudessa Suomessa. Kuluttaja-asiakas voi kuitenkin viedä riidan kotipaikkansa yleisen alioikeuden tai kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi. Asian saattamiseksi vireille kuluttajariita-lautakuntaan, tulee kuluttaja-asiakkaan ottaa yhteys kuluttajaneuvontaan.

Palvelun tai tuotteen tilaaminen

Asiakkaan tulee tutustua huolellisesti palveluiden tietoihin ennen tilaamista. Kaikki palveluihin liittyvät hinnat löytyvät kotisivuiltamme. Asiakasta sitova tilaus syntyy, kun asiakas tekee tilauksen nuohoojapojat.fi-sivuston Nuohousaika-ajanvarauspalvelussa. Asiakas ymmärtää, että turvallisen nuohoustyön suorittamiseen vaaditaan aina kiinteästi ja oikein asennetut tikkaat, kulkureitit ja sillat ja askelmat koko matkalle nuohottavalle tai huoltoa vaativalle kohteelle. Asiakas ymmärtää myös, että kulkureitti on esteetön (myös talvella). Nuohoustyön keskeytyksestä peritään maksu ja tehdään ilmoitus pelastusviranomaisille. Asiakasta kehotetaan tarkistamaan tilauksensa sisältö huolellisesti ennen tilauksen vahvistamista ja sopimusehtojen hyväksymistä. Asiakas varmistaa, että kaikki nuohottavat tulisijat ja niiden määrä on merkitty tilaukseen. Asiakas ymmärtää ja hyväksyy, että tilaukseen liittyy maksuvelvollisuus.

Tilauksen voi tehdä myös puhelimen kautta. Tässä tapauksessa nuohooja kirjaa tilattavat palvelut suoraan järjestelmään ja maksu suoritetaan nuohoojan ja asiakkaan sopimalla maksutavalla. Asiakasta sitova tilaus syntyy, kun asiakas hyväksyy myyjän esittämät tuotteet ja hinnat. Nuohoojapojat lähettää asiakkaalle tilausvahvistuksen asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen tai puhelinnumeroon. Asiakkaan velvollisuutena on tarkistaa, että tilausvahvistus vastaa sisällöltään tilausta. Nuohoojapojilla on oikeus olla hyväksymättä tilausta.

Nuohoojapojat saattaa olla hyväksymättä tilausta esimerkiksi sen vuoksi, ettei kiinteistössä ole vaadittavia kiinteästi asennettuja tikkaita nuohoustyön turvalliseen toteuttamiseen. Asioidessaan Nuohoojapoikien kanssa asiakkaan tulee aina antaa itsestään oikeat ja täydelliset viralliset tiedot. Vaadittavia tietoja ovat nimi, sähköpostiosoite ja puhelinnumero, tarkka postiosoite sekä erikseen toimitusosoite, mikäli palvelu tehdään eri sotteessa. Osoitteisiin täytyy merkitä viralliset kiinteistössä käytettävät numerot ja kirjaimet.

Asiakas vastaa antamiensa tietojen oikeellisuudesta. Nuohoojapojat ei vastaa asiakkaan nuohottavien tulisijojen valinnoissa mahdollisesti tekemistä virheistä. Asiakkaan tulee tarkistaa aina tilauksesta saamansa tilausvahvistus.

Mikäli asiakas haluaa tehdä muutoksia nuohoustilaukseen siinä vaiheessa, kun asiakas on jo hyväksynyt tilauksen tai palvelu on jo varattu, voivat kyseiset muutokset nostaa annettua hintaa tai olla mahdottomia toteuttaa nuohoukseen varatun ajallisen keston kasvaessa ja asiakas joutuu tilaamaan uuden palvelun. Mahdollisista tilaamisen jälkeen tapahtuvista muutoksista tulevat lisäkustannukset veloitetaan asiakkaalta.

Kotisivuillamme tehdyn varauksen Nuohousaika-palvelun kautta asiakas pystyy varauksen perumaan ja siirtämään veloituksetta omatoimisesti kirjautumalla takaisin palveluun.

Varaus useampaan asuntoon

Nuohoojapojien ajanvarausjärjestelmä ei tue monivarausjärjestelmää. Nuohoustyön tilaaja ei voi myöskään olettaa, että nuohooja ehtii nuohoamaan naapurin asunnon, huoneiston, kiinteistön tai omakotitalon. Useamman asunnon/huoneiston varauksen voi suorittaa vain puhelimitse.

Hinnat ja maksaminen

Palveluiden hinnat ovat voimassa toistaiseksi tai erikseen ilmoitetun ajan. Palvelut veloitetaan tilaushetkellä voimassa olevan sivuston nuohoojapojat.fi ilmenevän hinnaston perusteella. Jos Nuohousaika-palvelun ilmoitetussa hinnassa on ollut virhe, ei hinta sido Nuohoojapoikia. Selvissä hintavirhetapauksissa Nuohoojapojat voi vedota erehdykseen tai kyseinen Nuohousaika-palveluntarjoaja ei tue hinnoitteluamme. Mikäli kyseessä on ollut niin ilmeinen virhe, että asiakkaan olisi pitänyt ymmärtää virheen olemassaolo, Nuohoojapojat pidättää oikeuden tilauksen perumiseen ilmeisissä tuote- tai hintavirhetapauksissa.

Hinnat sisältävät arvonlisäveron. Palveluiden hinnat sisältävät pääsääntöisesti toimitus-, matka- ja käsittelykulut ilmoitetuilla nuohoustyöalueilla. Muilla alueilla kulut lisätään hintoihin.

Nuohoojapojat voi toisinaan tarjota asiakkaidensa käyttöön erilaisia alennuskoodeja. Alennuskoodeilla saa lähtökohtaisesti alennuksen vain tuotteista, ei toimituskuluista. Alennuskoodeihin voi liittyä tuotekohtaisia rajoituksia. Asiakas voi pääsääntöisesti käyttää samaa alennuskoodia vain kerran. Alennuksen saamiseksi alennuskoodin tulee olla voimassa tilauksen tekohetkellä ja se tulee rekisteröidä tilauksen yhteydessä. Alennusta ei voi aktivoida tilaukseen jälkikäteen. Yhteen tilaukseen voi käyttää vain yhden alennuskoodin. Asiakkaille voidaan tarjota myös alennuksia jäsenkorteilla, jotka täytyy esittää palvelun tarjoajalle tai nuohoojalle työn laskutuksen yhteydessä.

Tilaus maksetaan kokonaisuudessaan suoritettujen palveluiden lopussa käytettävissä olevilla maksutavoilla tai laskulla. Maksun välittämisessä käytetään SSL-salattua tietoliikenneyhteyttä, jolloin maksaminen ja asiakkaan tiedot on suojattu alalla yleisesti tietoturvalliseksi katsotulla tavalla.

Tuotteiden saatavuus ja toimituksen viivästyminen

Nuohoojapojat pyrkii siihen, että saatavilla olevista nuohouspalveluista olisi Nuohousaika-palvelussa ajantasaiset ja oikeat tiedot, mutta ei kuitenkaan aina voi taata tietojen virheettömyyttä johtuen Nuohousaika-palvelun tarjoajasta, eikä myytävien palveluiden saatavuutta tai riittävyyttä. Tiettyinä ajankohtina vuodesta elokuu - joulukuu palveluita on varattavissa vain rajallinen määrä, tai palvelun saatavuus alueella tilapäisesti ruuhkan vuoksi keskeytetty. Toimitusajankohta saattaa olla useamman kuukauden päästä tilauksesta.

Nuohoojalla on kahden tunnin (2h) liukumavara varatusta alkamisajasta eteenpäin.

Nuohoojapojat ei vastaa nuohoustyön viivästymisestä tai palvelun purkautumisesta mahdollisesti aiheutuneista vahingoista (esim. vallitsevat sääolosuhteet, liikenne, työkaluhuolto, hygienia, desinfiointi, sairastuminen). Kuluttaja-asiakkailla on kuitenkin oikeus vedota tuotteiden toimittamisen viivästymisestä johtuviin kuluttajansuojalain mukaisiin oikeuksiinsa. Nuohoojapojat ei vastaa viivästyksestä, jos toimitus viivästyy tai palvelua ei voida lainkaan suorittaa asiakkaasta johtuvasta syystä (esim. asiakas on ilmoittanut virheelliset yhteystiedot tai kiinteä kulkuyhteys puuttuu nuohottavalle kohteelle).

Palveluiden tarkastaminen, reklamaatiot ja virhevastuu

Palveluiden tarkastaminen

Kun tilattu nuohoustyö on saatu suoritettua, tulee tilaajan viivytyksettä tarkistaa, että toimitetut palvelut vastaavat tilattuja palveluita. Nuohoojapojat vastaa, että tilatut palvelut ovat hyvien työtapojen mukaisia ja noudattavat paloturvallisuusnäkökulmasta nuohoustyöohjeita.

Jos asiakas havaitsee työssä virheen, tulee hänen kertoa siitä nuohoojalle palvelun teettämisen hetkellä tai puhelimitse tai sähköpostin välityksellä vähintään viiden arkipäivän sisällä. Vastuu sellaisista virheistä, jotka ovat jo ylittäneet vastuun rajan, jää asiakkaalle. Lisäksi asiakkaan tulee viivytyksettä virheen havaittuaan tehdä reklamaatio Nuohoojapoikien asiakaspalveluun.

Reklamaatiot ja virhevastuu

Jos asiakas havaitsee nuohoustyössä virheen tai puutteen, tulee työstä tehdä viivytyksettä reklamaatio Nuohoojapoikien asiakaspalveluun viiden arkipäivän sisällä. Reklamaatiot käsitellään ainoastaan kirjallisesti.

Mikäli nuohoustyössä vahvistetaan olevan virhe, Nuohoojapojilla on ensisijaisesti oikeus kohtuullisessa ajassa korjata virhe.

Nuohoojapojat vastuu ei kata tulisijan nuohoustyön jälkeen käytössä aiheutuvaa nokeentumista (esim. kitupoltto, kostean puun poltto, jätteiden poltto tai muu tulisijan väärinkäyttö). Tulisijan käyttö- ja hoito-ohjeita on noudatettava. Tulisijaa on myös käytettävä vastuullisesti ympäristöä säästäen.

Takuu

Nuohoojapojat ei myönnä nuohoustyölle erillistä takuuta. Tulisijan ja savuhormien käyttäjällä on vastuu käyttäjänä huolehtia, että tulisijat polttavat mahdollisimman puhtaasti savukaasut ja nokeentuminen on mahdollisimman vähäistä. Tulisijan vääränlainen käyttö voi aiheuttaa vaaratilanteen (esim. nokipalo, tulipalo tai häkämyrkytyksen).

Tilauksen peruuttaminen

Peruutusoikeus

Kuluttaja-asiakkaalla on kuluttajansuojalain perusteella oikeus syytä ilmoittamatta peruuttaa Nuohousaika-ajanvaraus tai puhelimitse tekemänsä tilaus 14 päivän kuluessa palvelun tilauksesta. Nuohoustyön nettisivuilta tehdyn varauksen voi peruuttaa helpoiten nuohoojapojat.fi-sivuilta kirjautumalla Nuohousaika-palveluun. Palvelun peruuttaminen on asiakkaalle maksutonta. Peruuttamattomasta ajasta peritään maksu.

Henkilötietojen käsittely ja evästeet

1. Rekisterinpitäjä Keskuskadun Tedix Oy (Y-tunnus: 2651463-2) Vihtijärventie 589 03790 Vihtijärvi

Sähköposti: [email protected] Puhelin: +358 45 4902086

2. Yhteyshenkilö tietosuoja-asioissa Sama kuin rekisterinpitäjän yhteystiedot.

3. Henkilötietojen käsittelyn tarkoitukset ja oikeusperusteet Keräämme ja käsittelemme henkilötietoja seuraaviin tarkoituksiin:

  • Asiakassuhteen hallinta ja palvelun toteuttaminen:

    • Tarkoitus: Nuohouspalvelun varaaminen, suorittaminen, maksun käsittely sekä asiakasviestinnän ja -suhteen hoitaminen (esim. ilmoitukset varauksista, muutoksista tai työn valmistumisesta).

    • Oikeusperuste: Sopimuksen täytäntöönpano (GDPR 6 art. 1.b kohta).

  • Asiakaspalvelu ja tiedottaminen:

    • Tarkoitus: Kyselyihin vastaaminen, mahdollisten reklamaatioiden ja virhetilanteiden hallinnointi, sekä palveluun liittyvä tiedottaminen.

    • Oikeusperuste: Sopimuksen täytäntöönpano ja rekisterinpitäjän oikeutettu etu (GDPR 6 art. 1.b ja 1.f kohta) asiakaskokemuksen parantamiseksi.

  • Suoramarkkinointi:

    • Tarkoitus: Nuohoojapojat.fi:n samankaltaisten palveluiden ja tarjousten markkinointi sähköpostitse ja/tai tekstiviestitse.

    • Oikeusperuste: Rekisterinpitäjän oikeutettu etu (GDPR 6 art. 1.f kohta) ylläpitää asiakassuhdetta ja markkinoida olemassa oleville asiakkaille samankaltaisia palveluita. Huom: Uusien asiakkaiden kohdalla, jotka eivät ole tilanneet palvelua, edellytämme ennakkosuostumusta markkinointiin. Jokaisessa markkinointiviestissä on aina helppo ja maksuton mahdollisuus kieltäytyä viestien vastaanotosta.

  • Palautteen kerääminen ja palvelun laadun kehittäminen:

    • Tarkoitus: Asiakaskokemuksen ja palvelun laadun arviointiin liittyvien arvostelupyyntöjen lähettäminen sekä toiminnan kehittäminen.

    • Oikeusperuste: Rekisterinpitäjän oikeutettu etu (GDPR 6 art. 1.f kohta) liiketoiminnan ja palvelun laadun kehittämiseksi.

  • Lakisääteisten velvoitteiden täyttäminen:

    • Tarkoitus: Kirjanpitoon ja viranomaisten määräyksiin perustuvien velvoitteiden noudattaminen.

    • Oikeusperuste: Lakisääteisen velvoitteen noudattaminen (GDPR 6 art. 1.c kohta).

  • Liiketoiminnan kehittäminen ja tilastointi:

    • Tarkoitus: Asiakaspalvelun, palveluvalikoiman ja muiden liiketoimintaprosessien kehittäminen tilastollisten analyysien ja raportoinnin avulla.

    • Oikeusperuste: Rekisterinpitäjän oikeutettu etu (GDPR 6 art. 1.f kohta) liiketoiminnan kehittämiseksi.

4. Käsiteltävät henkilötiedot Keräämme ja käsittelemme pääasiassa seuraavia henkilötietoryhmiä:

  • Perustiedot: Nimi, osoite, puhelinnumero, sähköpostiosoite.

  • Palveluun liittyvät tiedot: Tiedot tilatuista nuohouspalveluista, varatusta ajankohdasta, suoritetuista töistä ja maksutapahtumista.

  • Mahdolliset asiakaspalautteet ja arvostelut: Asiakkaan vapaaehtoisesti antamat tiedot palvelukokemuksesta.

  • Tekniset tiedot: Verkkosivuston käytöstä kertyvät tiedot (esim. IP-osoite, selaimen tyyppi, käyntiaika), evästeet.

5. Säännönmukaiset tietolähteet Henkilötiedot saadaan ensisijaisesti suoraan asiakkaalta itseltään esimerkiksi:

  • Nuohousaika.fi-palvelun kautta tehdyistä varauksista.

  • Puhelimitse tehdyistä tilauksista.

  • Sähköpostitse tai muilla viestintäkanavilla tehdystä yhteydenotosta.

  • Suoraan nuohoustyön yhteydessä.

Lisäksi tietoja voidaan saada Nuohousaika.fi-palvelusta sopimukseen perustuen palvelun toteuttamiseksi.

6. Henkilötietojen vastaanottajien ryhmät ja tietojen luovutukset Henkilötietoja luovutetaan tai käsitellään seuraavien tahojen kanssa:

  • Nuohousaika.fi-palvelu (Kallio Consulting Oy): Asiakasvarauksiin ja palvelun toteutukseen liittyvien tietojen siirto tapahtuu Nuohousaika.fi:n ja Nuohoojapojat.fi:n välisen sopimuksen mukaisesti. Nuohousaika.fi on asiakkaan rekisterinpitäjä omien palvelujensa osalta.

  • Maksuvälityspalvelut: Maksun käsittelyyn tarvittavat tiedot.

  • Viranomaiset: Lakisääteisten velvoitteiden täyttämiseksi, kuten pyynnöstä pelastusviranomaisille nuohoustyön keskeytyksestä tai muista lain vaatimista ilmoituksista.

  • Perintätoimet: Erääntyneiden maksujen osalta kulloinkin voimassa olevan henkilötietolainsäädännön sallimalla ja velvoittamalla tavalla.

  • IT- ja järjestelmäpalveluiden tarjoajat: Esimerkiksi sähköposti- ja viestintäalustojen tarjoajat, jotka käsittelevät tietoja rekisterinpitäjän puolesta.

  • Markkinointi- ja analyysipalveluiden tarjoajat: Mikäli käytämme ulkopuolisia palveluita markkinointiviestinnän tai verkkosivuston analytiikan toteuttamiseen.

Emme myy, vuokraa tai luovuta henkilötietojasi kolmansille osapuolille markkinointitarkoituksiin ilman suostumustasi, ellei yllä mainita tai laki sitä edellytä.

7. Henkilötietojen siirrot EU/ETA-alueen ulkopuolelle Pyrimme ensisijaisesti käyttämään palveluntarjoajia, jotka sijaitsevat Euroopan talousalueella (ETA) tai EU-maissa. Jos henkilötietoja siirretään EU/ETA-alueen ulkopuolelle, huolehdimme, että siirtoon on olemassa asianmukainen oikeusperuste ja suojatoimet, kuten EU:n komission hyväksymät vakiolausekkeet tai Privacy Shield -järjestely (mikäli soveltuu ja on voimassa).

8. Henkilötietojen säilytysaika Säilytämme henkilötietoja vain niin kauan kuin se on tarpeellista tässä selosteessa määriteltyjen tarkoitusten toteuttamiseksi, ellei lainsäädäntö edellytä pidempää säilytysaikaa (esim. kirjanpitolaki).

  • Asiakassuhteen tiedot: Säilytetään asiakassuhteen ajan ja kohtuullisen ajan sen päättymisen jälkeen mahdollisten reklamaatioiden ja oikeusvaateiden hoitamiseksi, yleensä 2-5 vuotta viimeisestä asioinnista.

  • Markkinointiluvat ja kiellot: Säilytetään niin kauan kuin lupa on voimassa tai kunnes kielto on rekisteröity ja käsitelty.

  • Kirjanpitoaineisto: Säilytetään kirjanpitolaissa määritellyn ajan (yleensä 6 tai 10 vuotta).

Kun tietojen säilytysaika umpeutuu, tiedot poistetaan tai anonymisoidaan pysyvästi.

9. Rekisteröidyn oikeudet Sinulla on seuraavat oikeudet omiin henkilötietoihisi liittyen:

  • Oikeus saada pääsy tietoihin (tarkastusoikeus): Sinulla on oikeus saada vahvistus siitä, käsittelemmekö sinua koskevia henkilötietoja ja, jos käsittelemme, saada kopio tiedoista sekä tietoja käsittelyn tarkoituksista, käsiteltävistä tietoryhmistä, vastaanottajista, säilytysajoista ja oikeuksistasi.

  • Oikeus tietojen oikaisemiseen: Sinulla on oikeus vaatia, että oikaisemme ilman aiheetonta viivytystä sinua koskevat epätarkat tai virheelliset henkilötiedot. Sinulla on myös oikeus täydentää puutteellisia henkilötietoja.

  • Oikeus tietojen poistamiseen ("oikeus tulla unohdetuksi"): Sinulla on oikeus pyytää henkilötietojesi poistamista tietyissä tilanteissa (esim. jos tietoja ei enää tarvita siihen tarkoitukseen, johon ne kerättiin, tai jos peruutat suostumuksen eikä käsittelyyn ole muuta laillista perustetta). Huomaa, että emme voi poistaa tietoja, joiden säilyttäminen on lakisääteinen velvoite tai välttämätöntä oikeudellisen vaateen laatimiseksi, esittämiseksi tai puolustamiseksi.

  • Oikeus käsittelyn rajoittamiseen: Sinulla on oikeus pyytää henkilötietojesi käsittelyn rajoittamista tietyissä tilanteissa (esim. jos kiistät tietojen paikkansapitävyyden tai käsittely on lainvastaista, mutta et halua tietojen poistamista).

  • Oikeus vastustaa käsittelyä: Sinulla on oikeus henkilökohtaiseen erityiseen tilanteeseesi liittyvällä perusteella vastustaa henkilötietojesi käsittelyä, jos käsittely perustuu rekisterinpitäjän oikeutettuun etuun tai yleiseen etuun. Tämän jälkeen emme saa enää käsitellä henkilötietoja, paitsi jos voimme osoittaa, että käsittelyyn on olemassa huomattavan tärkeä ja perusteltu syy, joka syrjäyttää etusi.

  • Oikeus siirtää tiedot järjestelmästä toiseen: Jos käsittely perustuu suostumukseen tai sopimukseen ja se suoritetaan automaattisesti, sinulla on oikeus saada meille toimittamasi henkilötiedot jäsennellyssä, yleisesti käytetyssä ja koneellisesti luettavassa muodossa, ja oikeus siirtää kyseiset tiedot toiselle rekisterinpitäjälle, jos se on teknisesti mahdollista.

  • Oikeus peruuttaa suostumus: Jos henkilötietojen käsittely perustuu antamaasi suostumukseen, sinulla on oikeus peruuttaa suostumuksesi milloin tahansa. Suostumuksen peruuttaminen ei vaikuta ennen peruuttamista tehdyn käsittelyn laillisuuteen.

10. Automaattinen päätöksenteko ja profilointi Nuohoojapojat.fi ei käytä automaattista päätöksentekoa tai profilointia, jolla olisi oikeudellisia vaikutuksia sinuun tai joka vaikuttaisi sinuun vastaavalla merkittävällä tavalla. Huomaa, että Nuohousaika.fi-palvelussa voi tapahtua profilointia heidän oman tietosuojaselosteensa mukaisesti, mikäli käytät heidän palveluitaan.

Nuohoojapojat logo

Ota Yhteyttä

+358 45 4902086

Vihtijärventie 589, 03790 Vihtijärvi

Keskuskadun Tedix Oy

y-Tunnus ​2651463-2

Sosiaalinen Media

Sopimusehdot | Kaikki Oikeudet Pidätetään | © Nuohoojapojat 2025 | Verkkosivut toteutti Intrico